Helppo liidigenerointi BtoB-myynnin avuksi

img-1788

Digitaalisen markkinoinnin kenttä alkaa täyttyä monen BtoB-myyntihenkilön ja itse myyntityötä tekevän yrittäjän iloksi ja suruksi jos jonkinmoisella tekniikalla, taktiikalla ja tuotteella. Kukaan ei halua tehdä kylmäsoittelua eikä mielellään ampua sähköpostimarkkinoinnin haulikolla omaan jalkaansa, joten toimivat apuvälineet ovat tarpeen.

Termejä, joita jokainen digitaalista markkinointia tekevä myyjä tai yrittäjä on viimeaikoina todennäköisesti kuullut tai lukenut ovat mm. HubSpot, markkinointiautomaatio, liidigenerointi, liidien hoivaus, sisältömarkkinointi, kasvuhakkerointi, hunajapurkki sekä markkinointimielessä tehdyt webinaarit ja e-kurssit. Monella pk-yrittäjällä näihin ei yksinkertaisesti ole aikaa, rahaa, osaamista eikä mielenkiintoa. Työkalujen ja ratkaisujen pitää olla helppoja, järkevänhintaisia ja toimivia, jotta yrittäjä tai myyjä voi keskittyä omaan työhönsä monimutkaisten ja kalliiden tietojärjestelmien kanssa taistelemisen sijaan.

Tiesitkö, että jopa 98% verkkosivujenne vierailijoista ei ota yhteyttä, vaikka olisivatkin kiinnostuneita palveluistanne tai tuotteistanne?

Miten saat lämpimiä BtoB-liidejä kontaktoitavaksi vaivatta?

Vastaus on kolmiosainen:

  1. Yrityksellänne täytyy olla nykyaikaiset verkkosivut; se on kaiken myynnin ja markkinoinnin perusta.
  2. Verkkosivujenne täytyy näkyä hakukoneissa ja mielellään muutamissa sosiaalisissa medioissa, jotta ihmiset ja yritykset löytävät sivuille.
  3. Verkkosivuillenne asennetaan helppokäyttöinen, mutta nerokas palvelu nimeltä Lead Forensics, joka yksinkertaisesti kertoo, mikä yritys sivuillanne on käynyt ja millä sivustonne sivuilla se on vieraillut.

Myyjänä tai yrittäjänä hoidat itse loput, eli otat yhteyttä verkkosivuillanne vierailleeseen yritykseen. Palvelu seuraa verkkovierailijoiden käyttäytymistä ja lämpimät liidit on helppo identifioida vierailijoiden joukosta.

Jos yrityksenne sivuilla on relevanttia sisältöä palveluistanne ja ne näkyvät jo hyvin mobiilissa ja Googlessa sekä saavat kohtalaista kävijävirtaa, niin sieltä pitäisi muodostua teille myös maksavia asiakkaita tasaisena virtana. Jos näin ei ole, eivätkä vierailijat ota yhteyttä ja pyydä tarjouksia, niin teidän täytyy ottaa itse yhteyttä näihin potentiaalisiin asiakkaisiin. Katso tästä video, miten se toimii:

Jos tämäntyyppinen, suoraviivainen ja helppo liidigenerointi kuulostaa hyvältä, klikkaa allaolevaa nappia ja saat Lead Forensicsin ilmaiseksi koekäyttöön.